Ženy v pohybu

Úvod / Blog / Ženy v pohybu

7 tipů pro zdravé hubnutí

Velkým problémem jednadvacátého století je fakt, že strava, kterou každodenně požíváme, je buďto přetučněná, nebo obsahuje příliš velké množství cukru či chemických látek, které našemu tělu dvakrát neprospívají – a rozhodně mu nepomáhají zbavit se přebytečných kil. Existuje ovšem několik jednoduchých rad, které vám při hubnutí určitě pomohou. Vězte, že hubnout jde i v dnešní době velmi zdravě. A ani k tomu nepotřebujete dodržovat složité diety nebo každodenní úmorné cvičební plány.

Vybrali jsme pro vás 7 tipů, které si můžete vzít k srdci. Pomohou vám při dodržování zdravého životního stylu, který povede ke zdravému hubnutí.

1) Ovoce a zelenina je základ

Toto tvrzení jste jistě slyšeli už milionkrát, zvláště pokud to není poprvé, co se snažíte zbavit nadbytečné váhy. Nikdy jej ovšem neslyšíte „dostatečně krát“, je třeba to stále opakovat. Vitamíny a esenciální látky, které nejrůznější druhy zeleniny a ovoce obsahují, jsou velmi důležité pro lidské tělo jakéhokoli tvaru či hmotnosti. Nejideálnějším způsobem, jak tento druh pokrmu jíst, je samozřejmě, jíst je čerstvé. A nebojte se vystoupit ze své komfortní zóny tradičních jablek, rajčat a okurek. Existuje mnohem více neprobádaných, ale velmi zdravých druhů ovoce a zeleniny – například lilek, chřest, špenát, řepa, meruňky, a překvapivě i zázvor.

2) Pitný režim

Voda udržuje základní chod v těle a mimo jiné odplavuje z těla pryč odpadní látky, proto je potřeba ji doplňovat a obnovovat. Nikdo vás nenutí, abyste vypili všechnu vodu z kohoutku, ale každý decilitr je dobrý, a ve správné míře udržíte své tělo pod dohledem a ve správném chodu.

3) Solte s mírou

Kvalitní pitný režim dokáže sice lépe odplavovat škodlivé látky z těla, avšak sůl v tomto případě působí protichůdně – zadržuje vodu. Větší množství soli v organismu také může negativně působit na vaše ledviny, proto si na její příjem dávejte velký pozor!

4) Pohyb

Zhubnout nelze pouze se zdravým jídelníčkem. Je třeba u toho své tělo alespoň trochu rozpohybovat. Nejsou nutná tříhodinová cvičení, co vás odrovnají. Optimálně byste se do nějaké pohybové aktivity měli pustit tak třikrát týdně alespoň na 30 minut. Nebo lze využít krásného počasí a chodit na procházky – hodinka denně a vaše tělo během několika týdnů nepoznáte.

5) Bílkoviny pro každý den

Nezapomínejte na příjem dostatečného množství bílkovin! Každodenně by vaše tělo mělo přijmout alespoň 1 gram bílkovin na 1 kilogram vaší hmotnost (při váze 85 kg je to 85 g bílkovin). Najdete je například v různých druzích masa, v sýru, v hrachu a čočce nebo v sóji.

6) Není maso jako maso

Pro zdravé hubnutí byste se měli vyhnout červenému masu. Je velmi tučné a to hubnutí příliš nepomáhá. Také v supermarketu maso nevybírejte podle slev, ale podle toho, co opravdu obsahuje – čtěte pozorně etikety! Výrobky s označením BIO vám zaručí kvalitu a také to, že zvíře, ze kterého maso pochází, nebylo trýzněno či krmeno toxickými látkami. Nejvhodnějším druhem masa pro zdravé hubnutí je drůbeží a rybí.

7) Zdravý duch je základem zdravého těla

Nakonec jedna rada, která je velmi důležitá. Dávejte si pozor, aby se z vašeho hubnutí nestala nemoc. Psychika je velmi úzce spojena s fyzickými změnami. Stres a napětí ve vašem životě vám při hubnutí nepomůže vůbec. Nezapomínejte jíst nejen zdravě, ale hlavně pravidelně a dostatečně během toho všeho odpočívat.

Další články:

Zpět na výpis článků

© 2016-2018 Ženy v pohybu | VOP | Ochrana osobních údajů | Cookies

Developed by: Smartim