Ženy v pohybu

Úvod / Blog / Ženy v pohybu

3 potraviny pro kvalitnější spánek

Alfou a omegou správného fungování našeho těla je spánek. Nabíjí nás energií, umožňuje celkovou regeneraci a je nezbytnou součástí našeho života. Nemalý vliv na kvalitu spánku má i strava.

Taktéž složení jídelníčku může kvalitu spánku velmi ovlivňovat. Konzumace některých potravin těsně před usnutím příliš dobrému spánku nepřidá, ale zase naopak některé mohou ke kvalitnějšímu spaní pomoci. A aby byl co nejkvalitnější a nejvýživnější, to je to, oč tu běží. Ne každý má ovšem tu možnost spát potřebný počet hodin denně a někdo místo, aby šel včas spát, večer zbytečně dlouho ponocuje.

Nedostatek spánku nepomáhá ani štíhlé postavě. Jakmile málo spíte, vaše tělo snáze podlehne různým nástrahám a únava navíc zvyšuje chuť k jídlu. Určitě znáte večerní nájezdy na ledničku, buď z vlastní zkušenosti, nebo zkušeností lidí okolo vás. Naštěstí zlepšit svůj spánek není zase taková věda, a díky některým potravinám se budete cítit před usnutím mnohem lépe a ráno budete dostatečně svěží, abyste zvládli další náročný den.

Zdravý a chutný losos

Losos je potravina vhodná nejen pro zlepšení kvality spánku, ale prospěje celému našemu tělu a zdraví. Dejte si lososa k večeři alespoň 3x týdně a uvidíte, že váš spánek se opravdu zlepší. I když bílkoviny najdete i v jiném masu, losos je mnohem kvalitnější zdroj bílkovin a navíc dokáže v těle vytvořit serotonin, který navodí v mozku pocity štěstí a pohody. A to je přesně to, co potřebujete, než jdete spát. Mimoto obsahuje tato ryba velké množství vitamínu D, kterého má nedostatek mnoho lidí a ani o tom neví. Chybějící vitamín D může taktéž negativně ovlivnit spánek.

Oříšky pistácie

Pistácie jsou nejen výborná pochutina večer k televizi, ale navíc obsahují i spousty zdraví prospěšných látek (vlákninu, bílkoviny a tuky). Dejte si jich hrst každý den a uvidíte tu změnu. Zelené pistácie obsahují vitamín B6, který je důležitý pro odpočinek. Taktéž pomáhají vytvářet v těle serotonin. Pistácie můžete jíst buď samotné nebo je přidávat do svých jídel, nasypat je do salátu či k vajíčkům. Výborné budou vždy. Navíc díky tomu, že si je budete muset sami naloupat, nesníte jich nejspíše tolik. Mají opravdu vysokou výživovou hodnotu, takže stačí opravdu jen malá hrst a můžete jít spokojeně chrupat.

Fazole

Vláknina je velmi důležitá součást našeho jídelníčku. Má vliv nejen na kvalitní a dlouhý spánek, ale také na celkové zažívání. Fazole jí obsahují opravdu velké množství. Navíc strava bohatá na vlákninu dokáže regulovat množství cukru v krvi, který může bojkotovat váš klidný spánek. Fazolí je mnoho druhů, ale jedno mají stejné. Všechny jsou velmi zdravé a vhodné ke konzumaci. Ať zvolíte jakýkoliv druh nebo je budete měnit či kombinovat, nikdy nešlápnete vedle. Přidejte je do salátů, omelet, polévek. Je jen na vás, jak vám chutnají.

Samozřejmě jen potraviny vám dokonalý spánek nepřinesou. Je zapotřebí udělat toho mnohem víc. Snažte se nebrat si sebou do postele i své problémy všedního dne, vypněte a myslete na něco pozitivního. V ložnici nemějte žádné rušivé věci (televize, počítač apod.), samozřejmostí je kvalitní postel a matrace a příjemné lůžkoviny. Pořádně vyvětrejte a nepřetápějte. Pak budete mít vše připravené pro skutečně výživný a dokonalý spánek.

Další články:

Zpět na výpis článků

© 2016-2018 Ženy v pohybu | VOP | Ochrana osobních údajů | Cookies

Developed by: Smartim